FANDOM

Début de traduction ( 5 déc. 2006 ) : Le groupement des bibliothèques de recherche (Research Librairies Group = RLG) est un consortium bibliothécaire étatsunien qu'a développé le "Eureka interlibrary search engine". Situé à Mountain View, en Californie, RLG fut fondé en 1974 par une coalition de grandes bibliothéques de recherches et de musées, deux ans après un autre regroupement bibliotRhécaire, OCLC. Une des plus grandes motivations pour l'institution de RLG est l'insatisfaction ( ou RLG est né de l'insatisfaction majeure de ne pouvoir, pour les organisations de recherche, enregistrer sous OCLC (???). Liens :

Le site de RLG : [1]

A suivre ...

The Research Libraries Group (RLG) is the U.S. library consortium that developed the Eureka interlibrary search engine. Based in Mountain View, California, RLG was founded by a group of major research libraries and museums in 1974, 2 years after another library consortium, OCLC, was founded. A major motivation for RLG’s establishment was dissatisfaction among research institutions with OCLC’s record keeping.

RLG's online database, RLIN, (Research Library Information Network) evolved from Stanford Library’s computerized processing system in 1978, but it was generally only for use by library specialists. In 1993, RLG developed Eureka as a user-friendly interface for use by non-librarians.

In May 2006, RLG announced that it will merge with OCLC; its catalog will become part of OCLC's WorldCat, and its current programs will become a new OCLC division, to be operated out of the existing Mountain View office.

Sur le réseau FANDOM

Wiki au hasard